Operaen i Kristiansund

Markedsmateriell

UTFORDRING
Operaen i Kristiansund er Norges eldste opera og feirer nå 90 sprell levende år! Høydepunktet hvert år er Operafestukene som byr på 3 uker med musikalske opplevelser. Operaen i Kristiansund byr også på opplevelser gjennom hele året hvor både amatører og profesjonelle, barn og unge, sangere og dansere jobber sammen. Med andre ord en svært innholdsrik og viktig kulturinstitusjon for alle som er glade i opera og sceneliv.

LØSNING
Hovedhensikten med markedsmateriellet er selvsagt å selge flest mulig billetter. Vi har derfor lagt vekt på at materiellet skal nå alle grupper i befolkningen, unge og eldre, de som elsker opera og de som er litt mer skeptisk… Vi har laget illustrasjoner som gjenspeiler litt av stemningen til forestillingene Kiss Me Kate og Rigoletto, og laget et felles engasjert og kraftig uttrykk for alt som har med Operafestukene å gjøre. Markeds materiellet omfatter blant annet Sesongprogram, program for Operafestukene, Forestillingsprogram, digitale og papirbaserte annonser, plakater, rollups, banner og mye mer.